I studiet vil du blant annet få kunnskaper innen:
- Digitale salgsverktøy
- Digital forretningsforståelse
- Salgsledelse og salgsstrategi
- Forhandlinger
- Markedsføring
- Forbrukeratferd og prisstrategi
Etter studiet skal du kunne bli en profesjonell salgsleder i B2B-markedet. Dette innebærer å utvikle gode salgsstrategier, organisere, lede og måle et salgsapparat.
Du vil møte dyktige forelesere med lang erfaring fra næringslivet og tung akademisk bakgrunn. For å sikre at studiet er relevant for fremtidens arbeidsmarked, har vi et eget bransjeråd med representanter fra arbeidsgivere. Næringslivsledere fra kjente, store bedrifter som Schibsted, IKEA, Flytoget og SAS benyttes ofte som gjesteforelesere.
Med denne utdanningen stiller du sterkt i kampen om jobbene. Mange bedrifter, som for eksempel Coca-Cola Norge og Visma, henvender seg til oss for å rekruttere kandidater fra markedsføring og salgsledelsesstudiet ved Høyskolen Kristiania. Undersøkelser fra 2020 viser at 8 av 10 studenter som søkte jobb etter studiene har gått rett ut i jobb.
Markedsføring og salgsledelse på Høyskolen Kristiania er det eneste studiet fra Skandinavia som er med i den anerkjente listen "Top Universities for Professional Sales Education" fra USA.
Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:
- Key Account Manager (KAM)
- Prosjektleder
- Salgssjef
- Markedssjef
- Produktsjef
- Social Media Manager
- Avdelingsleder
- Regionsjef
- CRM manager
- Selger
Tidligere studenter har blant annet fått jobb i IKEA, Visma, MATCH Voice Norge, If Skadeforsikring, Circle K, Eniro, Nestlè, Hafslund, Dagens Næringsliv, Tesla Motors, Jernbaneverket, Vinmonopolet og Senter for flyktninger og innvandrere.